06 - 55 38 19 16
1721 HA Broek op Langedijk
mail@polair.nl

Meldkamer

Wat doet een meldkamer?


Een meldkamer ontvangt alle meldingen die te maken hebben met een alarm of een storing van het alarmsysteem. Zodra er een melding binnenkomt, bekijkt de centralist wat er aan de hand is en wie er ingeschakeld moet worden. De medewerkers van de meldkamer nemen indien nodig direct telefonisch contact op met de contactpersonen (sleutelhouders) van het alarmsysteem en kunnen gelijk de hulpdiensten inschakelen als er sprake is van een overval, inbraak of brand.

De meldingen van de meldkamers zijn afkomstig van de alarmsystemen ook wel particuliere alarmcentrales genoemd(PAC). Dit om verwarring te voorkomen met hulpdiensten, brandweer, politie die ook een meldkamer hebben(112).

Houd inbrekers buiten de deur tijdens de donkere dagen

Meer informatie

Misdaad op de kaart

Kijk of er de afgelopen 3 maanden in uw omgeving is ingebroken.

Bekijk misdaad op de kaart

Gemakkelijk codes toevoegen

Bekijk hier het youtube kanaal

Meer informatie

Handleidingen

Handleidingen

NCP gecertificeerd

Polair Beveiliging is NCP gecertificeerd.

Lees meer over NCP certificering
meldkamer 24 uur 7 dagen per week bereikbaar
meldkamer 24 uur 7 dagen per week bereikbaar
meldkamer 24 uur 7 dagen per week bereikbaar

Alarmmelding en dan?


Bij een melding neemt de alarmcentrale altijd contact op met de contactpersonen van het alarmsysteem. In eerste instantie door ze te bellen, maar bij bepaalde terugkerende storingen wordt dit gemeld via sms. Bij een alarmmelding worden de contactpersonen gebeld in de volgorde waarin zij bekend zijn bij de meldkamer. Als de contactpersonen niet gelijk bereikbaar zijn wordt de voicemail ingesproken en probeert de centralist u later opnieuw te bereiken, indien nodig bellen we uiteraard de hulpdiensten. Bij overvalmeldingen wordt direct de politie gebeld.

Wij adviseren u graag over alle aspecten die een rol spelen bij betrouwbare beveiliging: techniek, meldkamer, procedures en mobiele surveillance!


meldkamer 24 uur bereikbaar

Meest voorkomende alarmmeldingen.

Loze meldingen, door het maken van een foutje bij het binnenkomen of verlaten van de woning.

Technische storingen, veroorzaakt door bijvoorbeeld stroomuitval.

Geen doormelding, wanneer de meldkamer geen verbinding heeft met het alarmsysteem.

Sabotagemeldingen, als er iemand aan een melder zit, het paneel geraakt wordt of trillingen detecteert.

Bloktijdmelding; wanneer er buiten de opgegeven tijden het alarm in- of uitgeschakeld wordt.

Binnenkort beschikbaar: Bold NotifyME app

Een mobiele oplossing om valse alarmen te verminderen

De meldkamer waarbij Polair Beveiliging is aangesloten beschikt over software welke compatibel is met de Bold NotifyMe App. Gebruikers van deze telefoonapplicatie ontvangen via push-notificaties alarmen op hun mobiele telefoon en hebben 90 seconden de tijd om een alarm te bevestigen of te annuleren. Indien na 90 seconden geen actie is genomen door de gebruiker(s) van de applicatie, dan komt het alarm alsnog bij een centralist terecht.

meldkamer 24 uur bereikbaar

Ksenia Centrale

Polair Beveiliging is sinds kort ook leverancier en installeur van Ksenia alarmsystemen. Ksenia is een nieuwe security dimensie. Het meest geavanceerde security platform.

Lees meer over KSenia alarmcentrales

Meer weten?

Wilt u informatie over een mogelijk beveiligingsplan voor uw bedrijf of woning. Of wenst u een vrijblijvende afspraak waarin we u kunnen vertellen wat Polair Beveiliging voor u kan betekenen? Neem dan contact op.

Contact opnemen